KÜTAHYA SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ
2024-2025 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI BAHAR YARIYILI
DERS KAYIT DUYURUSU
( Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Kütahya Meslek Yüksekokulu, Gediz Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Tavşanlı Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu, Simav Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu)
DERS KAYIT TAKVİMİ
Ders Kayıt, Kontrol ve Kesinleştirme Tarihleri/Danışman Onay |
|
Başlangıç | 10 Şubat 2025 (Saat: 09.30) |
Bitiş | 14 Şubat 2025 (Saat: 18:00’a kadar) |
Derslerin Başlama Tarihi | 17 Şubat 2025 |
Ders Ekle/Sil ve Danışman Onay Tarihleri |
|
Başlangıç | 17 Şubat 2025 (Saat 09.30) |
Bitiş | 21 Şubat 2025 (Saat:18:00’a kadar) |
DERS KAYIT AŞAMALARI
1. Ders kayıt tarihleri içerisinde Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine girerek derslerinizi seçiniz. İsteyen öğrencilerimiz ders seçme işlemini birimlerinde danışmanları ile birlikte yapabilirler. Ders seçme işlemleri 10 Şubat 2025 tarihinde saat 09.30’da başlayacaktır.
2. Harç ödemesi gereken öğrenciler 10 Şubat-14 Şubat 2025 tarihleri arasında Ziraat Bankası ATM’lerinden veya Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı Hizmetlerinden öğrenci numaralarını girerek harçlarını yatırabilirler. Havale ve EFT kabul edilmeyecektir.
3. Seçtiğiniz dersleri kontrol ediniz ve kesinleştirme işlemini yapınız. Derslerinizi seçerken Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminin vereceği uyarıları mutlaka okuyunuz ve bu uyarılar doğrultusunda kayıt işlemlerinizi tamamlayınız.
! Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci kayıt yaptırmamış kabul edilir.
4. Derslerinizi seçerek kaydınızı kesinleştirdikten sonra ders kaydınızı 21 Şubat 2025 tarihi mesai bitimine kadar (17:30) danışmanınızla görüşerek onaylatınız. Ders kaydını onaylatmayan öğrenci kayıt yaptırmamış kabul edilir.
5. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştiren öğrencilerden, ders ekleme ya da silme işlemi yapmak isteyenler, bu işlemi ekle/sil tarihlerinde birimlerinde sadece danışmanları ile birlikte yapabilirler.
* 1. Sınıflar dahil bütün öğrenciler ders kayıt işlemlerini kendileri yapacaktır.
-DERS KAYIT İŞLEM BASAMAKLARI-
SİSTEME GİRİŞ
- Kullanıcı adı ve şifreniz ile https://obs.ksbu.edu.tr/ adresinden sisteme giriş yapınız.
- Ayrıca e-devlet ile giriş seçeneği kullanılarak Öğrenci İşleri Bilgi Sistemine giriş yapılabilir.
DERS EKLEME
- [Ders ve Dönem İşlemleri] menüsüne giriniz,
- [Ders Kayıt] alt menüsüne giriniz.
- (+) butonuna basarak dersleri ekleyiniz.
KESİNLEŞTİRME
Ders ekleme işlemi tamamlandıktan sonra ders kaydının kesinleştirilmesi gerekmektedir.
Bunun için; önce “KONTROL ET” (**) butonuna sonra da “KESİNLEŞTİRME” (***) butonuna tıklayınız. Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci kayıt yaptırmamış kabul edilir.
(**) Seçilen derslerin kontrol edilerek kesinleştirme işleminin yapılması.
(***)Varsa öğrenim ücreti/katkı payı tutarının öğrenci numarası ile Ziraat Bankası ATM’lerinden veya Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı ile ödenmesi gerekmektedir. Havale ve EFT kabul edilmeyecektir. Ödenmemesi durumunda ders kayıt kesinleştirme işlemi gerçekleştirilemez.
DERS DEĞİŞİKLİĞİ
Ders kayıt tarihleri içerisinde ders kaydını kesinleştiren, ancak danışman onayı yapılmamış öğrencilerden ders değişikliği yapmak isteyenler, bu işlemi çevirim içi olarak yapabilirler. Ders değişikliği yapan öğrenci, tekrar kesinleştirme işlemi yapmak zorundadır.
DANIŞMAN ONAYI
10 Şubat-14 Şubat 2025 tarihleri arasında kayıtlarını kesinleştirmiş olan öğrencilerin kayıtları 21 Şubat 2025 tarihine kadar danışmanları tarafından onaylanacaktır.
Fakülte/Meslek Yüksekokulu İrtibat Numaraları
EKLE-SİL
Ders kayıt tarihlerinden sonra (10 Şubat-14 Şubat 2025) ders kaydında eksik/hata olan öğrenciler ekle-sil tarihlerinde (17 Şubat-21 Şubat 2025) danışmaları ile iletişime geçerek ders ekle-sil talebinde bulunabileceklerdir. Ders ekle-sil yapılması durumunda, kaydın danışman tarafından (21 Şubat 2025 saat 18:00’a kadar) tekrar onaylaması gerekmektedir.
! Ders kayıt tarihlerinde ders kaydı yapmayan öğrenci ders ekle –sil yapamaz.
DERS PROGRAMLARINI İNCELEME
Dersler 17 Şubat 2025 tarihinde başlayacak olup, ders kaydını başarılı bir şekilde kesinleştiren öğrenciler, Öğrenci, İşleri Bilgi Sistemine giriş yaparak, [Genel İşlemler] menüsü altındaki [Ders Programı] menüsünden, ders koduna göre ders gün ve saatlerini, dersliklerini ve öğretim elemanını öğrenebilirler.
Üniversitemiz Uzaktan Eğitim Sistemine https://oys.ksbu.edu.tr/ internet adresinden öğrenci girişi yapabilirsiniz.
ÖĞRENİM ÜCRETİ / KATKI PAYI ÖDENMESİNE AİT BİLGİLER
- Katkı payı / öğrenim ücreti tablolarında belirtilen katkı payı / öğrenim ücreti tutarları 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılını kapsamaktadır.
- Programın normal süresinde eğitime devam eden birinci öğretim öğrencileri katkı payı /öğrenim ücreti ödemeyeceklerdir.
- Bir Yükseköğretim programına kayıtlı iken ikinci bir Yükseköğretim programına kayıtlı öğrenciler katkı payı ödeyecektir.
- İkinci öğretim programında öğrenim gören öğrenci aşağıdaki tabloda belirtilen ikinci öğretim öğrenci ücretini ödeyecektir.
- Öğrenim Ücreti/katkı payı ödemeleri sadece Ziraat Bankası ATM’lerinden ve Ziraat Bankası İnternet Bankacılığı üzerinden öğrenci numarası ile yapılabilir.(****)
(****) ATM’den ödeme işlemleri sırasıyla;
- ÖDEME İŞLEMLERİ>
- EĞİTİM-SINAV ÖDEMELERİ>
- ÜNİVERSİTE ÖDEMELERİ>
- ANLAŞMALI ÜNİVERSİTE ÖDEMELERİ>
- YURT İÇİ ÜNİVERSİTELERİ>
- İL PLAKA KODUNU GİRİNİZ (43) >
- KÜTAHYA SAĞLIK BİLİMLERİ ÜNİVERSİTESİ HARÇ>
- ÖĞRENCİ NUMARASI GİRİNİZ.
2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Öğrenim Ücreti/Katkı Payı Miktarları
Uluslararası Öğrencilerin Ödeyecekleri Öğrenim Ücreti/Katkı Payı Miktarları
ÖNEMLİ UYARILAR
- Üniversitemize ait eğitim öğretimi düzenleyen mevzuatı okuyunuz.
- Üniversitemizin Kütahya Sağlık Bilimleri Üniversitesi Rektörlüğü www.ksbu.edu.tr internet adresi ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığının oidb.ksbu.edu.tr internet adresinde yapılan duyuruları takip ediniz.
- Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminde (OBS) kayıtlı olan GSM numaranızı ve diğer iletişim bilgilerinizi güncel tutunuz.
- 10 Şubat-14 Şubat 2025 tarihlerinde derslerini seçtiği halde, ders kaydını kesinleştirmeyen öğrenci, 2024-2025 Eğitim Öğretim Yılı Bahar Yarıyılında derslere devam edemeyecek ve öğrencilik haklarından faydalanamayacaktır.
- Mazereti nedeniyle ders kayıt tarihlerinde ders seçmeyen, kesinleştirmeyen veya onaylatmayan öğrenci, mazeretinin birim yönetim kurulunda kabul edilmesi halinde ders kaydı yapabilecek ve danışmanı ile görüşerek kaydını onaylatacaktır.
- Öğrenci İşleri Bilgi Sisteminde, harç tutarı vb. konular için Fakülte/Meslek Yüksekokulu öğrenci işleri ve bölüm sekreterleri ile irtibata geçilecektir.
07 Şubat 2025, Cuma / 497 defa okundu.